Oh en bra läkare/psykolog!!

Träffade idag en läkare/psykolog och nu är jag helt glad.
Han gick igenom mitt liv från barndom till nu. Ganska snabbt blev jag känslosam som jag brukar men det gör ingenting. Han tryckte på alla punkterna och allt stämde. Säkert typiska symptom på "duktig tjej"-syndromen. Han ställde frågor som ledde till svar som han redan visste att jag skulle svara. Och sen följdfrågor på det och på det.. Jobbigt att erkänna hur det är. Men man måste göra det.
Ska skriva ner allt positivt från idag. Sätta en lapp och bli påmind.

Som min älskade sambo ofta säger "du har sånt driv när du verkligen vill något. Det kan ta dig hur långt som helst".

Det ska jag också påminna mig själv om.
Och att ta kontrollen i mitt liv. Göra saker jag tycker om och gillar. Inte styras av andra. Hitta min röda tråd här i livet.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback