Vila i frid

Idag orkade lilla mormors hjärta inte slå längre..
91 år gammal somnade hon in på äldreboendet där hon bodde sista tiden..

Mamma ringde vid halv 3 idag.
Jag kunde inte ta samtalet eftersom jag hade en kund i telefonen.
Jag fasade för att det var samtalet som man inte ville få.
Och mycket riktigt var det det..
Mamma berättade att mormor lugnt och stillsamt gått bort under eftermiddagen..

Pappa kom o hämta mig kvart över 3 och så åkte vi till boendet.
Morbror, moster, morbror 2, mamma, pappa o Sara var där.
Mormor låg fridfullt i sängen med tulpaner i handen, som mamma köpt tidigare idag.
Det såg ut som hon sov...
Man såg i syne att tröjan rörde på sig, som om hon andades..
Det gick inte att förstå att hon låg där utan att andas.
Jag klappade henne på hennes kalla kinder och armar.

Farväl mormor.
Vila i frid var du än är!


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Finns här för dig natt och dag gumman, de vet du. bara ett samtal bort. pussss

2010-01-30 @ 00:03:59
Postat av: Karin

Beklagar sorgen. Krama om

Postat av: jenny

Tack..

2010-02-09 @ 16:10:35
URL: http://missflingan.blogg.se/
Postat av: Linda

Beklagar verkligen att du och din familj behövde gå igenom detta, men tänk på att hon blev ändå 91år gammal och har levt ett långt o bra liv!

Nu lider hon inte mer och du slipper vänta på det dära samtalet...

Gråter tillsammans med dig!

Krama

2010-02-21 @ 20:34:10
URL: http://nataliesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback