40,4 i temp..

Inatt vaknade jag o snuttan när min nattgäst knackade på..
Felizia mådde inte alls  bra.
Hon var jättevarm o hade problem o andas pga den täppta näsan..
Jag tog tempen o den stannade på 40,4!!!
Ringde  1177 o de  bad oss hålla  henne sval - öppna fönster o ev duscha henne..
Jag gav alvedon o snuttan somnade efter en stund.
1177 sa åt mig o kolla tempen efter 1½ timme igen...
Ställde klockan på halv 6  o då hade tempen sjunkit till 39,4.

Klockan ringde halv 9  igen..
Det blev frukost o snuttan väcktes runt 9.
Fixade oss o lämnade snutt hos farmor..
Stack till mötet o träningen..

Hämtade pluttan vid  3 igen..
På  vägen hem somnade hon..

Mamma ringde o kom förbi nu för en stund sen..
Felizia mådde skit när hon vaknade o gör det än..
Ser att hennes ögon är kladdiga o rinniga så jag misstänker ögoninflammation också..
Stackars henne!

Hon pratade precis med sin kompis Paula  i tele.. Så gulligt:)
De ska ses imorron om Felizia är bättre..


Kommentarer
Postat av: Linda

Ok..Tjalle var vid medvetandet hela tiden, men kanske skönt för din mormor att slippa de, fruktansvärt hemskt o veta att man liger inför döden. Usch ja, man visste aldrig när det skulle ske..jag fick ett samtal på Natalies 1 års dag att han skulle gå bort...den käslan kommer jag aldrig någonsin att glömma!

Hoppas att du mår så bra som det går att göra!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback