Det snöar, välkommen hem!

Gud vad det  snöar!
Vackert!
Ingen blåst utan snöflingorna faller mot marken som glitter...
Helt underbart..

Önskar  att man hade någon att leka med  i snön, eller bara mysa med..
Saknar min lilla  plutta..
Hon är mitt allt..
Hon är min andra  hälft..

Här sitter  man och tycker  det är jobbigt att vara ensam hemma, medan vissa andra inte ens har  ett hem.
Massor av människor i detta långa  land ligger just nu ute på parkbänkar, under broar  och försöker överleva natten.
De  har ingen mat  och ingenstans att komma hem.
Ett hem för mig innebär trygghet.
Utan ett hem - ingen trygghet.

Jag undrar vad det är som får alla hemlösa att kämpa vidare?
Vad är det som får ljuset att inte slockna? Och som får gnistan att inte  dö ut?

Brr.
Jag fryser.
Och jag är INOMHUS..
Good...

Alla ni där ute, snälla, skänk en tanke åt alla dem som inte har ett hem.
Tänk en extra gång när ni  går förbi en hemlös.
Tyck inte dem är äckliga och avskyvärda, försök ändra tanke.
Ge dem lite mat eller iallafall ett leende..

Jag  har  iallafall bestämt mig för att försöka!


Kommentarer
Postat av: Karin

Vad fint skrivet av dig Jenny! Kan inget annat än att hålla med. Mitt hjärta blöder varje gång jag ser en hemlös och jag är väldigt tacksam för mitt hem. Hoppas att du får sällskap av din lilla söta dotter snart så du slipper vara ensam.

Postat av: Karin

Jag misstänkte det då jag vet att du gillar EMD. :) Har sett reklamen de gör på tv och jag tycker att det är en otroligt fin sak de gör. Tack det är bara bra med mig. Allt bra med dig också? Hur mår magen din?

2009-12-17 @ 10:14:55
URL: http://karin83.wordpress.com
Postat av: Karin

Hehe jo jag har läst mellan raderna att det är honom du gillar allra bäst. :) Det är bra att ha idoler och någon man kan se upp till. Skönt att höra att allt är bra med magen din.



Det händer inte så mycket här, har gått och blivit sjuk. Så jag vill bli mest bli frisk till julafton. Vad har du hittat på i helgen?

2009-12-20 @ 11:42:17
URL: http://karin83.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback