Livrädd!

Shises..
Låg och läste Hänt Extra i sängen när jag hörde något som började pipa......
Eftersom det bara fortsatte tänkte jag att det kanske var en brandlarm..
Nervositeten steg inombords.
Jag gick ut i trappen för att lukta och höra..
Hörde inget mega starkt ljud, men det pep fortfarande..
Det luktade lite från dörrarna på min våning så jag ringde på..
I lägenheten mitt emot mig var det ingen som öppnade och det kändes först som om det var där lukten kom ifrån..
Blev lite panik slagen och ringde Pontus..
Han sa åt mig att ringa S O S och höra mig förvad jag borde göra.
Just då slutade det pipa.
Jag ringde ändå på den andra lägenheten.
Där bor en gammal tant - inte helt omöjligt att man glömmer saker på spisen, tänkte jag..
Jag ringde på 3 gånger, men ingen öppnade - trots att jag hörde att någon var där..

Jag antar att tanten har lagat mat och glömt något på spisen som gjorde att larmet gick igång.
Som tur är så var hon hemma och var  vaken.
Jag är skiträdd att det händer en natt nästa gång - speciellt eftersom min lägenhet ligger vägg i vägg med hennes..
Det får ju bara inte hända!
Usch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback